Nowe osiedla bez dróg czyli bolączka polskiego budownictwa deweloperskiego

Budowa osiedla Atal Marina dobiegła końca. Mieszkańcy ostatniego etapu odebrali już klucze, a pawilon sprzedaży zakończył pracę z dniem 20 lipca. Na wizualizacji dewelopera wokół budynków prezentował się piękny pas drogowy z szerokim chodnikiem i zatokami parkingowymi. W 2016 roku Zarząd Dzielnicy Białołęki z dumą informował o zawartej umowie z inwestorem rozpisując się o rozbudowie infrastruktury drogowej na Żeraniu. Zastanawiające było co prawda, że podjazdy były ulokowane tylko od wschodniej strony osiedla, tj. od ulicy Krzyżówki. Mimo wszystko padały zapewnienia, że ulica Łopianowa również przejdzie metamorfozę do końca budowy.  Budowa zatem dobiegła końca, a tuż za szlabanem czwartego etapu ulica Łopianowa dalej straszy. Straszy całą zachodnią stronę osiedla, gdy na jezdni z płyt betonowych  unoszą się w powietrze tumany kurzu za przejeżdżającymi pojazdami, a to wszystko pod samymi oknami mieszkańców nowego osiedla.
Ulica Łopianowa przy osiedlu Atal Marina

Obecnie z tej ulicy korzysta intensywnie ciężki sprzęt z budów Osiedla Morelowa, Osiedla Pod Dębami, Riviera Park. W szczególności mieszkańcy ostatniej inwestycji mają do pokonania długi dystans 460 metrów drogą pełną wybojów, gdzie nietrudno urwać tłumik w samochodzie. Wszystko wskazuje na to, że w tej całej historii od początku kryło się pewne niedopowiedzenie. Deweloper ATAL S.A. miał przygotować  koncepcję architektoniczną, natomiast realizacja budowy ulicy leży już po stronie miasta. Przy ogromnych potrzebach Białołęki, gdzie stawiano osiedla w środku pola, ekskluzywna  ulica Łopianowa będzie musiała sporo się naczekać w kolejce. Jeszcze nie jeden amortyzator lub tłumik się o tym przekona.

Podobnie sprawy stoją na pozostałych inwestycjach w okolicy. Osiedle Riviera Park również nie doczekało się obiecywanej drogi od strony Krzyżówki i wyjazd asfaltowy ucina się na równi z krawędzią Łopianowej.  Ruszyła też budowa ronda niezgody i nasuwa się pytanie czy tu również będziemy świadkami podobnych zabiegów architektonicznych, gdzie rondo pozostanie jedynie w fazie koncepcji i wizualizacji, a w praktyce wyjazd z osiedla skończy się równo z obecną ulicą Jana Kowalczyka.

Polecane:

Stojaki rowerowe przy Atal Marina
Elektryzująca budowa osiedla Atal Marina
Deweloper rujnuje okolicę ciąg dalszy. Tym razem dziurawimy ulicę.
Omyłkowa rzeź przy Atal Marina
Jak odebrać mieszkanie od dewelopera?